به روزرسانی

    آخرین اخبار خلاقانه را در مورد هنر و طراحی دریافت کنید.

    پست های اخیر

    هیوندای دوباره قبل از رونمایی آیونیک ۶ ان تو گودوود، یه تیزر ازش منتشر کرد

    مرداد 18, 1404

    ممکنه گلکسی اس ۲۶ پلاس یا گلکسی اس ۲۶ اج با دوربین اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی عرضه بشه

    مرداد 6, 1404

    کیا EV3 از طرف اتوتریدر به عنوان خودروی سال انتخاب شد

    تیر 12, 1404
    What's Hot

    هیوندای دوباره قبل از رونمایی آیونیک ۶ ان تو گودوود، یه تیزر ازش منتشر کرد

    مرداد 18, 1404

    ممکنه گلکسی اس ۲۶ پلاس یا گلکسی اس ۲۶ اج با دوربین اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی عرضه بشه

    مرداد 6, 1404

    کیا EV3 از طرف اتوتریدر به عنوان خودروی سال انتخاب شد

    تیر 12, 1404
    فیس بوک توییتر اینستاگرام
    فیس بوک توییتر اینستاگرام
    خاص نیوز
    Button
    • صفحه اصلی
    • بازی و سرگرمی
    • خودرو
    • موبایل
    • ورزشی
    خاص نیوز
    صفحه اصلی»اخبار»هیوندای دوباره قبل از رونمایی آیونیک ۶ ان تو گودوود، یه تیزر ازش منتشر کرد
    اخبار خودرو

    هیوندای دوباره قبل از رونمایی آیونیک ۶ ان تو گودوود، یه تیزر ازش منتشر کرد

    nspecyamificamyتوسط nspecyamificamyمرداد 18, 1404بدون دیدگاه4 دقیقه خواندن
    فیس بوک توییتر پینترست ریدیت تلگرام لینکدین تامبلر Vkontakte واتس اپ پست الکترونیک
    اشتراک گذاری
    فیس بوک توییتر ریدیت پینترست پست الکترونیک

    هیوندای با یه ویدیوی کوتاه، رسماً خبر داد که آیونیک ۶ ان جدیدش تو راهه. این سدان برقی خوش‌استایل قراره تو فستیوال مشهور سرعت گودوود برای اولین بار در جهان رونمایی بشه و قول داده که موفقیت غافلگیرکننده‌ی داداشش، یعنی کراس‌اوور آیونیک ۵ ان، رو ادامه بده و حتی ازش جلو بزنه.

    بخش عملکردی N هیوندای چندین ساله که داره ذره‌ذره و با برنامه اعتبار خودشو می‌سازه و آیونیک ۶ ان، قدم منطقی بعدی تو مسیر پیشرفت این برنده. ریشه‌ی این ماشین کاملاً مشخصه و به کانسپت خفن RN22e سال ۲۰۲۲ برمی‌گرده. همون پروتوتایپ اولیه نشون می‌داد که هیوندای چه نقشه‌هایی تو سرش داره و حالا بعد از اینکه ماشین‌های تست استتار شده‌اش بارها و بارها دیده شدن، بالاخره مدل نهایی آماده‌ی رونمایی شده.

    از نظر ظاهری، آیونیک ۶ ان همون استایل خاص و کشیده‌ی آیونیک ۶ معمولی رو گرفته و بهش یه چاشنی خشونت از دنیای موتوراسپرت اضافه کرده. این سدان با همون رنگ آبی مخصوص برند N و خط‌های قرمز معروفش عرضه میشه، گلگیرهای پهن‌تری داره تا چرخ‌ها فاصله‌ی بیشتری از هم داشته باشن و زیرش هم رینگ‌های آلیاژی سبک‌وزن با لاستیک‌های حرفه‌ای قرار گرفته. اما مهم‌ترین چیزی که به چشم میاد، یه بال عقب بزرگ به سبک «گردن قو» هست که در کنار اسپویلر دم اردکی خود ماشین و قطعات خشن‌تر سپر که مخصوص پیست طراحی شدن، کار می‌کنه.

    هیوندای خیلی زحمت کشیده تا این سدان رو از آیونیک ۵ ان متمایز کنه، با اینکه پلتفرم‌شون یکیه. اونا از مرکز ثقل پایین‌تر و آیرودینامیک بهتر آیونیک ۶ استفاده کردن و «هندسه‌ی سیستم تعلیق رو کاملاً از نو طراحی کردن». این تغییرات شامل پایین آوردن مرکز غلتش و افزایش زاویه‌ی کستر میشه که هدف از این کارا، دقیق‌تر کردن فرمون و بالا بردن پایداری ماشینه. کمک‌فنرهای الکترونیکی جدیدی هم به ماشین اضافه شده که به حرکت کمک‌فنر حساسن تا حرکات بدنه رو بهتر کنترل کنن و چسبندگی رو به حداکثر برسونن.

    کنار این تغییرات مکانیکی، یه سری سیستم‌های الکترونیکی کمکی هم برای راننده گذاشتن تا حس رانندگی با این ماشین برقی، به هیچ وجه مصنوعی نباشه. سیستم‌های N e-Shift و N Active Sound+ که حس و حال یه گیربکس دنده‌کلاچ دوبل واقعی رو شبیه‌سازی می‌کنن، بهتر و دقیق‌تر شدن. حالا این سیستم تو همه‌ی حالت‌های رانندگی فعاله، دنده‌های مجازی با نسبت‌های نزدیک‌تر به هم داره و یه «چراغ تعویض دنده‌ی محیطی» هم بهش اضافه شده که به راننده به صورت تصویری نشون میده بهترین زمان برای «تعویض دنده» کی هست.

    و اگه اهل دریفت کشیدن و سُر دادن ماشین هستین، سیستم بهینه‌ساز دریفت (N Drift Optimiser) هم ظاهراً آپدیت شده و تنظیمات بیشتری داره تا راننده‌ها بتونن رفتار ماشین موقع دریفت رو با توجه به سطح مهارت خودشون تنظیم کنن. البته هیوندای خیلی بااحتیاط تأکید می‌کنه که این قابلیت فقط برای استفاده تو پیسته، نه خیابون!

    هیوندای هنوز رسماً در مورد مشخصات دقیق فنی چیزی نگفته و دهنش قرصه، اما انتظار میره که آیونیک ۶ ان از همون سیستم دو موتوره و چهار چرخ متحرک آیونیک ۵ ان استفاده کنه. این سیستم تو اون ماشین ۶۰۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کنه، اما یه قابلیت موقتی به اسم «N Grin Boost» هم هست که قدرتش رو تا ۶۴۱ اسب بخار بالا می‌بره. احتمالاً باتریش هم همون پک ۸۴ کیلووات ساعتی باشه.

    جون پارک، معاون و رئیس بخش مدیریت N هیوندای، گفته که آیونیک ۶ ان طوری مهندسی شده که «درگیرکننده‌ترین تجربه‌ی رانندگی ممکن با یه ماشین برقی» رو بهتون بده. هیوندای با این ارتقاهای دقیق روی شاسی و کلی تکنولوژی که راننده رو مرکز توجه قرار میده، داره به وضوح نشون میده که دوران ماشین‌های برقی بی‌صدا و بی‌روح، حداقل تو بازار خودش، تموم شده. جزئیات کامل این ماشین روز ۱۰ جولای، وقتی که برای اولین بار تو فستیوال مشهور سرعت گودوود حرکت می‌کنه، مشخص میشه.

     

    لينک منبع

    Share. فیس بوک توییتر پینترست لینکدین ریدیت پست الکترونیک
    مقاله قبلیممکنه گلکسی اس ۲۶ پلاس یا گلکسی اس ۲۶ اج با دوربین اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی عرضه بشه
    nspecyamificamy

    پست های مرتبط*

    ممکنه گلکسی اس ۲۶ پلاس یا گلکسی اس ۲۶ اج با دوربین اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی عرضه بشه

    مرداد 6, 1404

    کیا EV3 از طرف اتوتریدر به عنوان خودروی سال انتخاب شد

    تیر 12, 1404

    بازی های علمی تخیلی و اکتشافی فضایی بسیاری وجود دارد ، اما این توسط سازندگان زندگی امضا شده است عجیب است و در آنچه متناسب است ، قول می دهد واقع بینانه باشد – Aphelion (گره نزن)

    خرداد 19, 1404

    اعتراف می کنم من احساس تمایل به بازی های اکشن دارم که کشف آنها را فراموش نمی کنند. این تنها چیزی نیست که توجه اکو را به خود جلب می کند – اکو محو می شود

    خرداد 18, 1404
    یک نظر اضافه کنید

    پاسخ دهید لغو پاسخ

    عنوان بالا و اینتر را برای جستجو فشار دهید. برای لغو، Esc را فشار دهید.